UNIMOTION- tor jezdny dla robota
UNIMOTION wprowadza nowe rozwiązanie rozszerzenia przestrzeni manipulacyjnej dla robotów przemysłowych.
Jakie korzyści płyną z tego typu rozwiązania?
Robot wykorzystując tor jezdny może obsługiwać więcej stanowisk pracy, a także zwiększyć zasięg technologiczny w ramach operacji. Rozwiązania torów jezdnych są odpowiednie do pozycjonowania przyrządów pomiarowych i urządzeń, mogą służyć także jako osie bazowe manipulatorów wieloosiowych.
Głównymi zaletami torów jezdnych UNIMOTION są modułowa konstrukcja, wysoka sztywność oraz możliwość dostosowania do potrzeb klienta.
W ramach konfiguracji toru jezdnego można wybrać spośród różnych opcji wyposażenia toru. Do wyboru są: centralne smarowanie wózków jezdnych, dodatkowe liniały pomiarowe, hamulce postojowe lub podstawy dedykowane pod konkretnego robota.
Tory jezdne Unimotion dostępne są w pięciu podstawowych rozmiarach
- nominalne obciążenie do 250 kg
- nominalne obciążenie do 450 kg
- nominalne obciążenie do 750 kg
- nominalne obciążenie do 1500 kg
- nominalne obciążenie do 3000 kg

Różne warianty wyposażenia:
W ramach konfiguracji toru jezdnego można wybrać spośród różnych wariantów wyposażenia w formie akcesoriów. Konfigurowalne, opcjonalne wyposażenie jest dostępne dla każdego rozmiaru toru jezdnego. Różni się jedynie parametrami, które odpowiadają danemu rozmiarowi toru.
Do wyboru są:
- centralne smarowanie wózków jezdnych,
- dodatkowy bezpośredni pomiar liniowy położenia,
- hamulec postojowy wózka,
- czujniki krańcowe indukcyjne,
- elastyczny prowadnik kablowy dla kabli zasilających, sygnałowych i innych mediów np. powietrza,
- podstawa robota z określoną wysokością podstawy roboczej,
- z serwosilnikiem lub tylko z przekładnią gotową do podłączenia serwosilnika klienta.
Długość segmentu
Łoże torów jezdnych składa się z segmentów, łączących się ze sobą, tworzących pożądaną długość toru, obejmującą całą przestrzeń roboczą. Poszczególne segmenty zostały zaprojektowane tak, by można je było układać w dowolnym kierunku. Co umożliwia również przyszłe przedłużenie już działającego toru.
W ramach każdej wielkości toru zaprojektowano podstawowe długości segmentów:
- 250 – podstawowa długość segmentu 1500 mm i 3000 mm
- 450 – podstawowa długość segmentu 2000 mm i 3000 mm
- 750 – podstawowa długość segmentu 2000 mm i 3000 mm
- 1500 – podstawowa długość segmentu 2000 mm i 4000 mm
- 3000 – podstawowa długość segmentu 3000 mm i 4500 mm
Symulacja deformacji kluczowych części przy danym obciążeniu
Podczas projektowania poszczególnych rozmiarów torów jezdnych przeprowadzono symulację deformacji kluczowych części przy danym obciążeniu. Na podstawie wyników analizy statycznej i dynamicznej cała konstrukcja została zoptymalizowana tak, aby każdy rozmiar toru jazdy spełniał wymagania określonej serii obciążeń z wysokim współczynnikiem bezpieczeństwa. Główne komponenty ruchu zostały obliczone na całkowitą żywotność wynoszącą co najmniej 25 tysięcy godzin ciągłej pracy przy maksymalnym obciążeniu i dynamice.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o torze jezdnym UNIMOTION lub potrzebujesz porady dotyczącej projektu swojej aplikacji zapraszamy do kontaktu z naszymi inżynierami.
_________
Dowiedz się więcej o technice liniowej UNIMOTION.