ADMECH

UNIMOTION- tor jezdny dla robota

UNIMOTION wprowadza nowe rozwiązanie rozszerzenia przestrzeni manipulacyjnej dla robotów przemysłowych.

Jakie korzyści płyną z tego typu rozwiązania?

Robot wykorzystując tor jezdny może obsługiwać więcej stanowisk pracy, a także zwiększyć zasięg technologiczny w ramach operacji. Rozwiązania torów jezdnych są  odpowiednie do pozycjonowania przyrządów pomiarowych i urządzeń, mogą służyć także jako osie bazowe manipulatorów wieloosiowych.

Głównymi zaletami torów jezdnych UNIMOTION są modułowa konstrukcja, wysoka sztywność oraz możliwość dostosowania do potrzeb klienta.

W ramach konfiguracji toru jezdnego można wybrać spośród różnych opcji wyposażenia toru. Do wyboru są: centralne smarowanie wózków jezdnych, dodatkowe liniały pomiarowe, hamulce postojowe lub podstawy dedykowane pod konkretnego robota.

Tory jezdne Unimotion dostępne są w pięciu podstawowych rozmiarach
  • nominalne obciążenie do 250 kg
  • nominalne obciążenie do 450 kg
  • nominalne obciążenie do 750 kg
  • nominalne obciążenie do 1500 kg
  • nominalne obciążenie do 3000 kg
 
 
Różne warianty wyposażenia:

W ramach konfiguracji toru jezdnego można wybrać spośród różnych wariantów wyposażenia w formie akcesoriów. Konfigurowalne, opcjonalne wyposażenie jest dostępne dla każdego rozmiaru toru jezdnego. Różni się jedynie parametrami, które odpowiadają danemu rozmiarowi toru.

Do wyboru są:

  • centralne smarowanie wózków jezdnych,
  • dodatkowy bezpośredni pomiar liniowy położenia,
  • hamulec postojowy wózka,
  • czujniki krańcowe indukcyjne,
  • elastyczny prowadnik kablowy dla kabli zasilających, sygnałowych i innych mediów np. powietrza,
  • podstawa robota z określoną wysokością podstawy roboczej,
  • z serwosilnikiem lub tylko z przekładnią gotową do podłączenia serwosilnika klienta.
Długość segmentu

Łoże torów jezdnych składa się z segmentów, łączących się ze sobą, tworzących pożądaną długość toru, obejmującą całą przestrzeń roboczą. Poszczególne segmenty zostały zaprojektowane tak, by można je było układać w dowolnym kierunku. Co umożliwia również przyszłe przedłużenie już działającego toru. 

W ramach każdej wielkości toru zaprojektowano podstawowe długości segmentów:

  • 250 – podstawowa długość segmentu 1500 mm i 3000 mm
  • 450 – podstawowa długość segmentu 2000 mm i 3000 mm
  • 750 – podstawowa długość segmentu 2000 mm i 3000 mm
  • 1500 – podstawowa długość segmentu 2000 mm i 4000 mm
  • 3000 – podstawowa długość segmentu 3000 mm i 4500 mm
 
 
Symulacja deformacji kluczowych części przy danym obciążeniu

Podczas projektowania poszczególnych rozmiarów torów jezdnych przeprowadzono symulację deformacji kluczowych części przy danym obciążeniu. Na podstawie wyników analizy statycznej i dynamicznej cała konstrukcja została zoptymalizowana tak, aby każdy rozmiar toru jazdy spełniał wymagania określonej serii obciążeń z wysokim współczynnikiem bezpieczeństwa. Główne komponenty ruchu zostały obliczone na całkowitą żywotność wynoszącą co najmniej 25 tysięcy godzin ciągłej pracy przy maksymalnym obciążeniu i dynamice.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o torze jezdnym UNIMOTION lub potrzebujesz porady dotyczącej projektu swojej aplikacji zapraszamy do kontaktu z naszymi inżynierami.

_________

Dowiedz się więcej o technice liniowej UNIMOTION